Telefon +48 58 304 38 81 do 84

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

wybierz język

mask

Życzenia świąteczne

Zarząd Spółki składa najserdeczniejsze życzenia z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia.

 

PRCiP

PRCiP sp. z o.o. w Gdańsku jest skrótem pełnej nazwy Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych.  Firma została założona w 1947 roku jako przedsiębiorstwo państwowe powołane do odbudowy infrastruktury portowej zniszczonej podczas II Wojny światowej. W kwietniu 1999 roku została sprywatyzowana. Spółka jest największym polskim przedsiębiorstwem pogłębiarskim. Posiad również korzystne położenie blisko Portu Gdańskiego z własnymi nabrzeżami i dużą powierzchnią składową. Została zaopatrzona w sprzęt pogłębiarski zbudowany głównie w Holandii.

Na przestrzeni ostatnich paru latach Spółka dokonywała licznych inwestycji m.in. postawiła kompleksową halę warsztatową z pełnym wyposażeniem, wybudowała w polskiej Stoczni  na podstawie projektu polskiego biura konstrukcyjnego w oparciu o najnowszą technologię z wykorzystaniem hydrauliki siłowej Rexroth nowoczesną pogłębiarkę z koparką hydrauliczną podsiębierną „Kraken”, zakupiła z holenderskiej Stoczni „Damen”  Multicat „Marcel”, który oprócz podstawowych funkcji typu holowanie, obsługa prac portowych, obsługa kotwic posiada również  trał , głębokość trałowania do 16m.

Muliticat „Marce” jest  ekonomiczny, posiada bezawaryjny napęd i umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Pokład otwarty wyposażony jest w gniazda twistlock przystosowane do szybkiego montażu kontenerów technicznych np. obsługa baz nurkowych, pomp i innych urządzeń technicznych używanych podczas prac  hydrotechnicznych.  Jest idealny do prac portowych – wysoka zwrotność, duża precyzja manewrowania. Posiada możliwość szybkiego przystosowania jednostki do konkretnego zadania, duża stabilność, mała wrażliwość na zmienne warunki pogodowe, Wyposażenia pokładowe typu polery, odbijacze, rolki, przewłoki, pachoły umożliwiają szybką obsługę jednostek pływających pontony, pogłębiarki i inne.

Firma wykonała również kompleksową modernizacje na pogłębiarce chwytakowej „Świdrak”. Przeprowadzone prace w znaczącym sposób poprawiły stabilność jednostki oraz zwiększyły efektywność jej eksploatacji. Przebudowa polegała na wstawieniu hydraulicznie napędzanych pali, które po opuszczeniu stabilizują jednostkę, opierając się o dno. Duży gabaryt konstrukcji wymagał zaawansowanego projektu, obliczeń i przygotowania technicznego. Zastosowane, nowoczesnego rozwiązania technologicznego zapewniły trwałość i łatwość obsługi urządzeń.

Jedną ze strategicznych dziedzin działalności firmy jest ochrona środowiska przed niszczącymi wpływami sił natury, czego przykładem jest odbudowa brzegów morskich wzdłuż polskiego wybrzeża Bałtyku, w tym systematyczna ochrona unikalnego Półwyspu Helskiego.

Przedsiębiorstwo cały czas się rozwija. Oprócz wspomnianych typowych prac pogłębiarskich, refulacyjnych, hydrotechnicznych, przedsiębiorstwo poszerzyło również swój zakres o układanie kabli podwodnych, morskich rurociągów na dnie morza i przejść przez rzeki na potrzeby przemysłu gazowego, naftowego, układanie kolektorów ściekowych dużych średnic w nowej technologii wraz z ułożeniem, wykopami i pracami zasypowymi. Mając odpowiedni sprzęt i profesjonalną kadrę wykonuje pomiary batymetryczne echosondą wielowiązkową.

Ważną gałęzią w zakresie działalności firmy jest usuwanie obiektów niebezpiecznych, bezpiecznych, wielkogabarytowych, wraków zalegających na dnie akwenów morskich. Jest to bardzo ważny obszar prac z tytułu bezpieczeństwa inwestycji pogłębiarskich.  Przy tego typu robotach związana jest z podwykonawcami realizując w ten sposób kompleksową usługę związaną z badaniami ferromagnetycznymi na akwenach morskich wraz z pełną analizą otrzymanych danych oraz identyfikowaniem, wydobyciem i przekazywaniem obiektów niebezpiecznych uprawnionym służbom.

Podwykonawcy, firmy realizujący tego typu usługi są ekspertami posiadającymi wieloletnie doświadczenie, wykorzystujący najnowszy sprzęt. Razem z nimi Spółka zapewnia zastosowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i innowacyjne rozwiązania.     

Przedsiębiorstwo zwraca również szczególną uwagę na aspekty związane ze spełnieniem oczekiwań klientów oraz bezpieczeństwem pracy na morzu, w ramach wdrożonego Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Żeglugi zgodnego z wymaganiami ISO 9001 oraz kodeksu ISM. System jakości jest monitorowany w celu ciągłego doskonalenia jego skuteczności. Prowadzi działania marketingowe pozyskując nowych klientów i partnerów oraz bierze dział w przetargach w kraju i za granicą. Osiągnięcie przez PRCiP celów strategicznych jest możliwe poprzez prowadzenie robót czerpalnych i refulacyjnych zgodnie z oczekiwaniami klientów przy wykorzystaniu najlepszych osiągalnych technologii oraz dbanie o wypełnianie najwyższych standardów jakościowych. Firma funkcjonuje m.in. po to aby miała możliwość reinwestowania w przyszły rozwój firmy, w nowoczesny sprzęt do pracy i technologię, zapewniała miejsca pracy i aby wciąż być ważnym podmiotem na rynku. To jest ważny cel inwestycji. A także pomoc Państwu Polskiemu, społeczności i samorządom lokalnym.

 

Dziękujemy za Uwagę

 

Przebudowa obrotnicy Orli Przesmyk

Trwają prace nad przebudową obrotnicy Orli Przesmyk. Fragment półwyspu Ostrów Grabowski w Szczecinie zostanie ścięty. Dzięki temu obrotnica dla statków zwiększy średnicę z 280 do 362 m, a głębokość z 10,5 do 12,5 m. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Robót Podwodnych i Czerpalnych z jednostkami "inż. Tadeusz Wenda" i "Kraken"

 

 

 

Źródło: https://cutt.ly/phU9N44

 

Sztuczne Zasilanie brzegu - Wicie

Od końca października trwają prace w ramach inwestycji "Sztuczne zasilanie brzegu w miejscowości Wicie km: 260, 490-261, 190". Obecnie został położony rurociąg, przez który będzie pompowany urobek, a następnie spychaczem formowana plaża. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o, a termin zakończenia to 21 grudnia.
 

Źródło: https://cutt.ly/BhU9s29

 

 

 

Królowe Pogłębiania

W dzisiejszym Kurierze Szczecińskim artykuł Elżbiety Kubowskiej "Królowe pogłębiania" przybliżający jednostki pływające, pogłębiarki pracujące przy projekcie "Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin" do głębokości 12,5 m". Zapraszamy do lektury.

Źródło: https://cutt.ly/whU8TyJ

 

 

OŚWIADCZENIE

OŚWIADCZENIE

W nawiązaniu do wyemitowanego w dniu 29.10.2020r. w stacji telewizji TVP1 programu pn. "Magazyn śledczy Anity Gargas (odc. 171)", a odnoszącego się m.in. do okoliczności związanych z wykonywaniem przez Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Spółkę z o.o. prac w ramach projektu "Modernizacja toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku" oraz prac polegających na oczyszczeniu obszarów wokół Mierzei Wiślanej - wobec nierzetelnej prezentacji materiału w zakresie jak wyżej, w tym prezentowania wypowiedzi zawierających treści nieprawdziwe oraz różnego rodzaju insynuacji godzących w wizerunek Spółki i zmierzających do jej zdyskredytowania, poprzez stworzenie narracji wzbudzającej u widzów programu przekonanie o otrzymaniu przez Spółkę wynagrodzenia za niewykonane prace, Zarząd Spółki Oświadcza:

docTVP_owiadczenie_04112020.pdf

 

Największa pogłębiarka PRCiP ponownie w akcji ! Tym razem plaża w Górkach Wschodnich !

Roboty budowlane w formule "zaprojektuj i wybuduj" polegające na sztucznym zasilaniu brzegu w Górkach Wschodnich wykonało PRCiP Sp. z o.o. na zlecenie Urzędu Morskiego w Gdyni. Prace prowadzone były na odcinku 600m, a plaża została odtworzona od 0 !

 

Największa pogłębiarka PRCiP w akcji! Plaża we Władysławowie poszerzona do prawie 100 m

Zapraszam do przeczytania artykułu.

Link

 

 

 

Modernizacja pogł."Świdrak"

Pogłębiarka chwytakowa "Świdrak" została zmodernizowana.Kompleksową przebudowę pogłębiarki wykonała firma "Etmal"

Przeprowadzone prace w znaczącym sposób poprawią stabilność jednostki oraz zwiększą efektywność jej eksploatacji.

Przebudowa polegała na wstawieniu hydraulicznie napędzanych pali, które po opuszczeniu stabilizują jednostkę, opierając się o dno. Duży gabaryt konstrukcji wymagał zaawansowanego projektu, obliczeń i przygotowania technicznego. Zastosowane, nowoczesne rozwiązania technologiczne zapewnią trwałość i łatwość obsługi urządzeń.

- Napędy pali są hydrauliczne. W maszynowni zainstalowaliśmy agregat prądotwórczy o wystarczającej mocy, żeby zasilić 2 pompy hydrauliczne. Pale mają po 20 metrów wysokości i mogą kotwiczyć jednostkę do głębokości ok 15-16 metrów. Kompleksowa przebudowa obejmowała również wykonanie instalacji elektrycznej i systemu sterowania bezprzewodowego. Prace instalacyjne na Świdraku trwały ok 7 tygodni.

 

Sprzedaż Holownika

Statek można oglądać w terminie do dnia 20.09.2020 po uprzednim uzgodnieniu z Działem Technicznym Zbywającego pod numerem telefonu 600 859 486.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.